willemensylviainmaleisie.reismee.nl

Hallo Nederland

Onze 2e dag in Maleisië is alweer voorbij. Wat gaat dat snel, nog maar 4 weken te gaan.

Maar goed, even terug naar gisteren . Na een vlucht van 11 uur kwamen we gisteren, vrijdag 9 maart aan op Kuala Lumpur Internationaal Airport (KLIA). Voor ons was het 11 uur ’s avonds, maar hier begint de dag al, dus we slaan een nachtje over. De vlucht is goed gegaan en we waren op tijd vertrokken.

Na aankomst moesten we nog enkele uren wachten op onze vlucht naar onze eerste bestemming: Langkawi. Van KLIA zijn we met de bus naar de andere luchthaven (LCCT) gegaan. Dit is 20 minuten rijden. Hiervandaan vertrekken alle lowcost charters dus ook Air Asia, waar wij mee vliegen.

De temperatuur is hier overigens geweldig en de zon schijnt ook al.

Om half 1 vertrok ons vliegtuig naar Langkawi en na een klein uurtje stonden we al in de aankomsthal. Een taxi naar ons hotel en om 14.00 uur waren we er.

Wij zitten in Pantai Cenang, wat best wel levendig is. Leuke winkeltjes en restaurantjes en het strand vlakbij. Daar besloten we na aankomst dan ook maar gelijk neer te strijken. Ons favoriete tentje hier is, hebben we al na 2 dagen besloten, Raffi`s.

Zaterdag 9 maart

Het is nog vrij rustig op straat als we gaan ontbijten, terwijl het toch al half 9 is. Na het ontbijt vertrekken we met de scooter richting de Langkawi cable car. Onderweg stoppen we bij een vissersdorpje en de bevolking blijft lachen, op het kaartje dat we bij hebben moet het de wetmarket zijn, maar kan er verder niks over vinden. Er liggen veel vissersbootjes die al terug zijn van het nachtvissen.

Verder gaan we weer en we moeten uitkijken voor overstekende apen. Nu hadden we de koeien al gehad, maar apen .

Met de cable car, een skilift dus, gaan we naar 700m hoogte naar de top van de Gunung Machinchang. Het uitzicht vanuit de skilift en vanaf de top is mooi, helaas is het een beetje nevelig, van de hitte, dus het uitzicht van boven valt iets tegen. Ook is de skybridge wegens renovatie dicht.Zodat we niet vanaf de top naar een andere top kunnen komen. Jammer. Beneden vind je nog een toeristisch opgezet dorp. Oriental village, leuk om even doorheen te lopen. We eten hier bij de foodcourt, betaalbaar en vooral locals die hier eten.

Daarna door naar de watervallen Seven Wells. We zagen hem al vanuit de skilift, en dat was wel een afstand, dus deze is best groot. Hoewel er niet veel water was, behalve van ons, toen we boven kwamen dreven wij. In de hitte trappen op om er te komen. Wat nog al een karwei was,hoewel we in de schaduw liepen. Je kunt ook halverwege de waterval kijken en dan zie je van hoe hoog hij komt.

Op aanraden van de parkeerwachter door naar het strand Pasir Tengkorak Beach. We zien wat toeristen, zeker wel 4, de rest, van het beetje wat er is, is lokale bevolking.

Hierna besluiten we terug te rijden, en besluiten bij Raffi´s op het strand te gaan eten, terwijl we van de zonsondergang genieten.