willemensylviainmaleisie.reismee.nl

"Paradise"@ Oost Maleisië

Na ons vertrek uit de Cameron Higlands rijden we verder naar het noorden richting Kota Bahru.

De reis duurt langer dan verwacht maar als we eenmaal aankomen bij onze verblijfplaats ' Pasir Belanda ' zijn we dat snel vergeten. Dit stukje land net buiten Kota Bahru is een waar paradijsje. Een supermooie tuin, met eromheen 7 houten huisjes die er superleuk uitzien. We zitten middenin kampong Banggol. Zwembad , niet zo groot maar met een geweldig uitzicht. We komen helemaal tot rust hier.
De volgende dag trekken we er met de fiets op uit in de kampong en omgeving. Superleuke tocht.We zien apen die kokosnoten uit de boom halen, gaan even de kroepoek fabriek binnen en brengen een bezoek aan een 'kite-maker'. Deze meneer maakt de prachtigste vliegers.

Na ' Pasir Belanda', gaan we op weg naar het volgende paradijs we rijden naar Marang waar Muhammed al op ons staat te wachten om de auto over te nemen.
We vertrekken met de boot naar Pulau Kapas waar we verwelkomd worden door Sylvia en Peter,Het verblijf Kapas turtle valley is schitterend gelegen tegen een heuvel, met een stuk strand.Ons huisje op palen heeft een schitterend uitzicht over zee. Het is superrustig op ons stukje 'resort'.
Er is nog een Nederlands stel waarmee we het heel gezellig hebben, de volgende dag druppelen er langzaamaan meer gasten binnen.
Dit is echt een paar dagen genieten van zon, zee en strand. Maar helaas aan alles komt een eind en vanmiddag moesten we helaas de boot weer terugnemen en komen we weer op aarde terug.Morgenochtend vroeg vliegen we naar Kuala Lumpur terug waarna we direct doorgaan naar Sepang international circuit voor de kwalificatie van de GP F1.