willemensylviainmaleisie.reismee.nl

Cameron Highlands

We zijn in de Cameron highlands aangekomen, het was een mooie rit hiernaartoe. Schitterende uitzichten en al veel gezien. Onderweg kom je diverse strawberry farms tegen. Bij de tweede kunnen we de verleiding niet weerstaan en nemen we een aardbeienstrudel, die super smaakt.
We komen langs Cameron Lavender waar het superdruk is, dus wij nemen ook maar een kijkje.
Het is leuk om te zien, maar niet echt spectaculair. Voor kids is het wel een leuk uitje.
Bij het plaatsje Kea farm is het markt dus dat laten we niet aan ons voorbijgaan.
Hier bevindt zich ook het Rose center, het is tegen een berg aangelegd en als je helemaal naar boven loopt heb je een schitterend uitzicht. Natuurlijk hebben ze er ook rozen en andere bloemen.
Het mooist is de butterfly flower, een schitterende bloem.
Aan het eind van de middag komen we aan in Tanah Rata waar we zullen verblijven.

De volgende dag trekken we er op uit richting Gunung Brinchang, de hoogste berg van de CH.
Het is maar een eindje rijden als we de heuvels ingaan. We komen in een andere wereld, dit kun je niet omschrijven maar moet je zelf gezien hebben. Heuvels vol theestruiken waar je kijkt.
Het is echt een schitterend gezicht .
Op de top van Mount Brinchang nemen we nog een kijkje vanaf de uitkijktoren die daar staat.
Natuurlijk mag een bezoek aan een theeplantage niet ontbreken en wij bezoeken , the BOH Sungai Tea Estate.
We wandelen nog door het Mossy Forest, dit bos staat bekend om de mist die er hangt, maar er is geen mist te zien. Dit zal wel door het weer komen, want de zon schijnt volop.
Laat in de middag, we zijn net op tijd thuis, valt er een buitje regen. De eerste regen die we zien sinds we in Maleisiƫ zijn. We zien de wolken boven de heuvels hangen, waarschijnlijk is het nu wel mistig in het Mossy Forest.