willemensylviainmaleisie.reismee.nl

Laatste dagen Langkawi en verblijf Penang

We hebben eindelijk weer internet, dus even een update. Alles gaat prima en het is nog steeds superweer. Iedereen bedank voor de berichtjes

Cool

Zondag 10 maart

Vanochtend weer onderweg op de scooter, ditmaal richting Kuah, de hoofdstad van het eiland.
Onderweg was er weer van alles te zien. We hebben rondgekeken bij een museum waar ze ecologisch rijst verbouwen. Doen we ook nog eens cultureel.
Verder richting Kuah kom je tal van moskeeën tegen, die zien er prachtig uit, in vergelijking met de omliggende huizen.
Kuah is één grote shoppingmall, de ene duty free shop tegen de andere. Het is te warm om te shoppen, en we hebben nog niks nodig, dus we gaan verder.
Een bezoek gebracht aan de Jetty, Eagle square en Legend park, dit laatste stelde niet zoveel voor. Ze waren er nog volop bezig om daar alles in orde te maken. Op de terugweg nemen we een afslag om binnendoor terug naar Pentai Cenang te gaan. Zodat we op het gemakje van de omgeving kunnen genieten. Al met al weer een leuke dag @ Langkawi. Helaas nemen we morgen afscheid van dit eiland en gaan dan met de ferry richting Penang.

Vandaag maandag 11 maart is weer een reisdag.
We vertrekken rond half 1 vanaf het hotel richting de Jetty van Kuah waar de ferry ons in 3 uur naar het eiland Penang brengt.
De boot vertrekt om 14.30 uur en tegen 18.00uur komen we aan in Georgetown.
De eigenaar staat ons al op te wachten om ons naar het hotel te brengen, nu ja hotel?
Het Jetty Clan hotel is gelegen aan het eind van de steiger, het is helemaal van hout en ziet er super gezellig uit met vanaf het geweldige terras uitzicht over de haven en op Georgetown, Gelegen in Chinatown en aan de rest van de steiger zit de gewone bevolking. Er zijn hier diverse Jetty's deze behoren tot de UNESCO World Heritage Site. Het is echt een aanrader.
We gaan een biertje halen en worden door goedlachse chinezen ontvangen, die het allemaal leuk vinden. Tegenover is een grote foodcourt, waar voor iedereen wel wat te halen valt, zelfs voor mij. Morgen gaan we verder op onderzoek.

Dinsdag 12 maart

Vandaag doen we cultureel. We lopen de heritage trial. Deze route door Georgetown brengt ons langs de verschillende wijken en de vele tempels die zich hier bevinden. We koimen langs Chineese, Indiaase tempels en moskeeen. Ook bezoeken we fort Cornwallis. Het is nogal een stukje lopen, zeker in deze hitte. Aan het eind van de middag pakken we toch nog de bus naar Penang Hill iom van het uitzicht over de stad te genieten. Helaas hebben we geen tijd meer om de tempel die er vlakbij ligt te bezoeken. Verkeerde planning dus, maar die pakken we morgen wel mee. WP gaat 's avonds met iemand een scooter huren zodat we morgen gelijk op pad kunnen.

Woensdag 13 maart

We rijden vanochtend naar de Kek Lok si tempel. Dit Is één van de grootste boeddhistische tempels van Azië, je ziet hem al van ver tegen de heuvel aanliggen. Aangezien we op de scooter zijn zijn we er zo. Je crost overal tussendoor en bij een stoplicht sta je gelijk vooraan. Wel zo handig. Daarna rijden we door naar Batu Feringhi, maar overdag valt hier niet zoveel te beleven, behalve het strand. Hoewel dit in Langkawi toch wel beter is. Er staan al grote resorts en ze zijn nog aan het bouwen. Daarna rijden we terug naar Georgetown, we moeten ons vervoer voor morgen nog regelen, aangezien we al een paar dagen geen internet hebben.
Dit valt nog niet mee maar we vinden @ chulia street een verhuurbedrijf, die de auto zelfs ophaalt waar we maar willen en dat komt goed uit voor onze verdere tocht.
Morgen gaan we richting Ipoh en daarna richting de Cameron Highlands, waar het koeler schijnt te zijn dan hier. Want het was er weer één vandaag, boven de 35 graden en veel zon.

Donderdag 14 maart

Vanmiddag zijn we aangekomen in Ipoh. Omdat we nog geen hotel hadden eerst even langs het touristburo. Aangezien we met de auto zijn en ik overal parkeerkaarten zie, en een auto met een bekeuring vraag ik het toch maar even aan een voorbijganger. Hij geeft ons spontaan één van zijn parkeerkaarten en hij wil niet dat we er voor betalen. Ze zijn hier supervriendelijk. Als we de Ipoh heritage trail gaan lopen en ze zijn ons bezig met ons kaartje komen ze spontaan vragen of ze kunnen helpen. Volgens mij zijn wij een toeristische attractie op zich. Overal worden we aangestaard.
Maar goed, morgen vervolgen we onze route. Foto's van deze dag volgen nog.
Het is hier overigens ook nog steeds superwarm, zelfs de bevolking hier klaagt erover.